Silap Kita Dalam Bercinta ini Ialah Kita Tak Minta Petunjuk (Istikharah) Pada Allah Pasal Jodoh Kita




Bila sebut pasal jodoh, seringkali kita terlupa dalam mencari pasangan yang sebetulnya untuk kita, adalah lebih baik disertakan dengan Istikharah.


Istikharah merupakan salah satu cara yang Allah berikan kepada kita, sebagai salah satu medium kita berserah , tunduk kepadaNYA.

Ianya hanyalah medium perantaraan antara kita dengan Allah, sedangkan natijah yang terhasil dari istikharah itu sendiri adalah pergantungan diri kita terhadap Allah.

Ketika kau gusar apabila ada dua pilihan, tak kiralah soal jodoh, soal pekerjaan dan soal pendapat. Mintalah pada Allah. Kerana segala jawapannya ada pada Allah.  


Kadang hati ini degil sering ragu, selalu sayang seseorang menafikan sesuatu pekara. Kita terlalu ikut hati dan nafsu kita.

Kita sayang dia, semestinya dia milik kita. Hakikatnya segalanya milik mutlak Allah.Kita cuma pinjam buat tempoh tertentu.

Oleh yang demikian, hendaklah menyerahkan pada Yang Maha Kuasa untuk memilihnya. Dengan mengharapkan agar ditunjukkan Allah untuk mendapatkan pilihan yang terbaik. 

Share on Google Plus

0 comments: