Lelaki Ini Kongsi Tips Paling Berguna Untuk Lelaki Yang Seringkali Gagal Dalam Temuduga Kerja..!! Nahhh.. Hadamkan..!!

Dulu tak dinafikan kita selalu tak ambil berat dengan penampilan diri. Zaman sekarang, keputusan exam bukan segala-galanya kalau etika dan penampilan diri kelaut cina selatan. 

Ye la, hantar resume pun tak ada salam. Tapi aku tak la. Yang tu aku pro sikit. Tapi yang ni.. erm.. 

Dulu aku ingat lagi, bila dapat temuduga kerja excited lain macam. Tapi tetap, aku buat kesalahan-kesalahan ni. 

1) Penampilan tak kemas 

Perkara pertama aku kesal adalah penampilan tak kemas. 

Biasa dah lama tak bangun pagi, jam dah kunci. Tapi tu la kan, pukul 9 baru terjaga. Memang kelam kabut la dengan baju tak bergosok, line seluar pun tak de, dengan stoking tak jumpa, dan tali leher entah kemana. 

Haish kalut sungguh. Sejak pada tu aku insaf sikit, semua tu aku buat malam sebelum temuduga. 


2) Kasut entah kemana menghilang. 


Selepas berbulan-bulan tinggalkan kasut pergi kelas, dan-dan pula kasut kesayangan tak ada pagi sebelum interview. 

Terpaksa la pakai kasut lama kusam tu. Bertabah je. 

Memang jarang sangat kita cek tang kasut ni. Kalau perempuan memang ye. Dari rambut sampai kaki dia cek satu-satu. Kasut dah letak tepi almari kasut siap siap. 

Tapi lelaki? Mujur ada kasut spare walaupun kasut lama. Kalau tak ada, nak pakai kasut sport? Mujur aku tak buang tebiat lagi. haha


3) Rambut tak potong

Aku sayang betul rambut aku ni. Tapi selepas aku decide nak potong rambut, selalu nasib tak baik. Kedai potong rambut tutup. Ye la. Pukul 12 malam lepas lepak baru ingat esok ada temuduga. Masa tu baru nak pergi potong rambut. Memang harapan je la kan? 

Sekarang aku dah ada penyelesaian. Sebelum temuduga, aku dah siap sediakan semua pakaian aku malam sebelum temuduga. 

Kawan ajak lepak? Maaf bro, esok aku ada temuduga. Ah, biar la orang nak cakap aku macam perempuan pun. Janji aku target esok tu aku lulus temuduga. 

Rambut pulak aku potong siap-2 awal. Nak lagi cun macho aku pakai pomade zouk yang ‘water based’. Halal dan senang nak bawak gi sembahyang bro. Lepas tu, kalau naik motor rambut aku tu kemas je, tak payah nak kuis kuis dah. Melekat elok. 

Lagi satu, pomade ni tak ada ‘Susu’ kalau berpeluh. 

Menyesal pula aku lambat tahu pasal pomade ni. Kalau dulu aku tahu gerenti aku dah lulus temuduga awal. 

Terima kasih kat member aku yang bagi aku pakai pomade. Berkenan sungguh. Sampai la ni aku masih pakai Pomade Zouk dari Mahabbah. Sekarang konfiden aku ni pon dah lebih sikit dari biasa. 

So bro! Udah udah la tu leka. Kita zaman kegawatan ekonomi sekarang. Dah la nak dapat kerja payah giler sekarang. So dapat peluang temuduga tu, buat la betul-betul. Peluang tak datang banyak kali. 

Korang kalau nak cuba Pomade Zouk, boleh contact terus kat no ni 019-4444702.


Layari website www.mahabbah.my


atau Facebook Mahabbah HQ.

Wassap : 019-4444702
Wassap : 019-4444702
Wassap : 019-4444702
Wassap : 019-4444702


Nak kemas & macho, jangan malu-malu. Whatsapp je.!

Semoga dengan tips ini akan bantu korang lulus dengan cemerlang dalam sesi temuduga nanti. Gudluck


Share on Google Plus

0 comments: